Drama Raisha (TV3)

Raisha TV3

Nantikan drama terbaru Raisha yang akan mengisi slot Lestary TV3. Bakal menampilkan lakonan Diana Danielle, Hafidz Roshdi, Taib Zamannuri, Puteri Aishah, Ariff Aziz dan ramai lagi. Diarahkan oleh saudara Nizam Zakaria, terbitan OrangeTree Production. Saksikan drama Raisha setiap hari Rabu dan Khamis bermula 21 September, pada pukul 9 malam di TV3.

JUDUL : RAISHA
EPISOD : 13 episod
TARIKH TAYANGAN : 21 September 2017
HARI / MASA : Rabu & Khamis, 9.00 malam
SIARAN : Slot Lestary TV3
SKRIP : Mufid Suhaimi & Next Scene Team
PENGARAH : Nizam Zakaria
TERBITAN : OrangeTree Production Sdn Bhd
PELAKON : Diana Danielle, Hafidz Roshdi, Taib Zamannuri, Puteri Aishah, Ariff Aziz, Aishah Azman, Tash Yong, Abil, Tunku Hanis, Megat Amir, Adam Lee, Rais Hazlin, Laila Nasir, Noniswira, Ridzuan Hashim, Kismah Johari, Zarina Zainuddin, Rahim Jailani, Aishah Atan, Tunku Hanis, Putra Amaris, Ainin Batrisya

WATAK PELAKON
Diana Danielle sebagai Raisha
Hafidz Roshdi sebagai Fuad
Rahim Jailani sebagai Shamsudin
Taib Zamannuri sebagai Remy
Puteri Aishah sebagai Siti Aishah
Ariff Aziz sebagai Putra
Laila Nasir sebagai Arfah
Zarina Zainuddin sebagai Shida
Kismah Johari sebagai Mak Esah
Ridzuan Hashim sebagai Datuk Z
Noniswira sebagai Datin Sharina
Tash Yong sebagai Nadia
Aishah Azman sebagai Melly 

LAGU TEMA / OST AISHA 
Tasha Manshahar - Bukan Aku

SINOPSIS RAISHA 
Mengisahkan seorang gadis materialistik yang bernama Raisha (Diana Danielle). Raisha telah dilahirkan dari keluarga yang serba kesusahan. Ibu bapanya, Samsudin dan Arfah (Rahim Jailani dan Laila Nasir) yang telah berkahwin beberapa tahun, menghadapi kesusahan untuk mendapat zuriat. Namun, setelah berjaya melahirkan Raisha, Arfah ditimpa kemalangan dan meninggal dunia. Tragedi ini memberi impak yang amat dalam kepada Raisha.

Walaupun kehidupan Raisha di kampung serba kekurangan, Samsudin sentiasa memberikan pakaian dan barangan yang elok untuk puterinya itu. Masa berlalu dan Raisha sudah pun meningkat dewasa. Terbiasa dengan sifat ayahnya yang sentiasa menurut kehendaknya, Raisha membesar menjadi seorang yang kuat memberontak apabila permintaannya tidak diturutkan. Oleh itu, Raisha dan Samsudin sering tidak sehaluan dan mereka sering mengadu nasib di kubur Arfah.

Sifat manja Raisha semakin menjadi-menjadi apabila dia mula melanjutkan pelajarannya di sebuah institut pengajian tinggi swasta. Hal ini kerana, kebebasan tanpa pengawasan penuh ayahnya yang sentiasa diidamkan Raisha sudah pun tercapai. Di Kuala Lumpur, Raisha berkenalan dengan pelbagai jenis orang di kolejnya termasuk golongan kaya dan golongan industri fesyen. Berrbekalkan dengan kecantikan Raisha, Raisha sering ditawarkan untuk menjadi peragawati. Bermula dari situ, kehidupan Raisha semakin liar dan mula ke kelab malam dan bekerja sebagai peneman sosial (escort) bersama rakannya Melly. Namun, kebahagiaan yang dirasakan Raisha ketika itu mula berubah apabila kelab malam mereka dikepung pihak berkuasa dan menangkap semua peneman sosial termasuk Raisha dan Melly.

Bagaimanakah kesudahan kehidupan Raisha? Dapatkah Raisha memperbaiki kehidupannya?

GAMBAR PELAKON
Raisha TV3

Pelakon Raisha
barisan pelakon drama Raisha