Drama Budak Ijat (TV3)

Budak IJat

Nantikan kemunculan drama bersiri Budak Ijat di slot Iris TV3. Membariskan pelakon seperti Nik Adam Mika, Amy Mastura, Azhan Rani, Eyra Hazali, Zaidi Omar, Ieda Moin dan ramai lagi. Sebuah drama terbitan Radius One Sdn Bhd, diarahkan oleh Shahrulezad Mohameddin. Bakal menemui penonton bermula 17 Mei ini, setiap Isnin hingga Khamis pukul 6.30 petag di TV3.

JUDUL : BUDAK IJAT
EPISOD : 22 episod
TARIKH TAYANGAN : 17 Mei 2017
HARI / MASA : Isnin-Khamis, 6.30 petang
SIARAN : Slot Iris TV3
PENGARAH : Shahrulezad Mohameddin
TERBITAN : Radius One Sdn Bhd
PELAKON : Nik Adam Mika, Amy Mastura, Azhan Rani, Zaidi Omar, Noryati Taib, Ieda Moin, Eyra Hazali, Elmy Moin, Farzana Latiff, Akhbar Latefi 

WATAK PELAKON 
Nik Adam Mika sebagai Ijat
Azhan Rani sebagai Razak
Amy Mastura sebagai Fatimah
Zaidi Omar sebagai Tok Mat
Ieda Moin sebagai Joyah
Eyra Hazali sebagai Ila
Elmy Moin sebagai Kadir
Farzana Latiff sebagai Mimi
Akhbar Latefi sebagai Hussin
Najua Pramlee sebagai Qaisara

SINOPSIS BUDAK IJAT
Rykal memasang azam untuk mendapatkan pahala ramadhan yang sebanyak mungkin. Akibat dari cita-citanya itu, Rykal melakukan pelbagai perkara bagi membantu keluarga dan orang kampung. Malangnya perbuatan baik Rykal itu acapkali berakhir dengan musibah dan kekecohan oleh orang kampung. Dalam masa yang sama, ibu dan ayahnya berdepan dengan masalah. Ayahnya Razak, telah dibuang kerja atas alasan yang tidak diketahui. Manakala ibunya Fatimah, telah mula mengabaikan keluarganya akibat mengambil mempahan baju yang terlalu banyak. Ini menambahkan lagi huru hara pada keluarga Rykal. Sehinggalah pada satu hari, Rykal hilang dari kampung. Kehilangannya telah menimbulkan panik dikalangan keluarga dan mereka yang pernah membencinya satu ketika dahulu. Namun kehilangan Rykal segera terjawab apabila ianya mempunyai hubungkait dengan masalah yang ditimbulkan oleh Joyah dan Hamid iaitu jiran sebelah mereka.

GAMBAR PELAKON
Budak Ijat

Pelakon Budak Ijat
barisan pelakon drama Budak Ijat