Trauma (TV3) | DFKL 2017

Trauma TV3

Jangan lupa saksikan telefilem DFKL 2017 bertajuk Trauma arahan sutradara Azman Yahya. Dibintangi pelakon terkenal tanah air seperti Janna Nick, Saharul Ridwan, Raja Afiq, Idris Khan, Zara Zya, dan Dayana Roza. Akan ditayangkan di slot Cerekarama TV3 pada Sabtu ini pukul 9 malam. 

JUDUL : TRAUMA
TARIKH / MASA : Sabtu, 11 Mac 2017, 9.00 mala,
SIARAN : Slot Cerekarama TV3
SKRIP : Sheila Rusly
IDEA ASAL : Nur Liyana Shahrudin
PENGARAH : Azman Yahya (Jinggo)
TERBITAN : JS Pictures Sdn Bhd
PELAKON : Janna Nick, Saharul Ridwan, Zara Zya, Dayana Roza, Raja Afiq, Idris Khan, Indah Emeerlda

SINOPSIS TRAUMA TV3
Mengisahkan enam sekawan iaitu Roza lakonan Janna Nick, Budin (Saharul Ridzwan), Haneem (Zara Zya), Edi (Idris Khan), Faz (Raja Afiq) dan Jaja (Dayana Roza) yang saling mengenali melalui laman sosial ‘chatroom’. Mereka ada satu persamaan iaitu pernah mengalami trauma dalam hidup. Mereka memutuskan untuk bertemu dan mengambil percutian bersama dengan menyewa sebuah banglo.

Roza menawarkan diri untuk menjadi penganjur percutian itu. Ketika mahu mengambil kunci rumah sewa daripada jiran, dia ditegur dengan satu pepatah iaitu adakah buaya menolak bangkai. Malah seorang demi seorang yang masuk ke dalam pagar rumah terbabit ditegur oleh jiran sama dengan pepatah yang berbeza.

Pada malam itu mereka mula berkongsi tentang perkara yang membuatkan mereka menjadi trauma. Kejadian aneh berlaku dan mereka tidak dapat keluar dari banglo itu.

Pelakon trauma tv3
pelakon telemovie Trauma