Cik Oxford Mr Mesir (Astro)

Cik Oxford Mr Mesir

Saksikan telefilem Cik Oxford Mr. Mesir arahan Azhar Khalid. Menampilkan gandingan pertama kalinya Kamal Adli dan Zahirah Macwilson. Turut dibintangi oleh Sweet Farhanna, Hafiz Bahari, Tengku Fiella dan ramai lagi. Akan bersiaran pada hari Sabtu ini jam 9 malam di Astro Ria dan Astro Ria HD

JUDUL : CIK OXFORD MR. MESIR
TARIKH / MASA : Sabtu, 24 September 2016, 9.00 malam
SIARAN : Astro Ria 104 & Astro Ria HD 123
PENGARAH : Azhar Khalid (Apache)
TERBITAN : Million Pictures Sdn Bhd
PELAKON : Kamal Adli, Zahirah Macwilson, Hafiz Bahari, Sweet Farhanna, Tengku Fiella, Fauziah Hussain, Nadiah Zulkifli, Hisham Bakar

SINOPSIS CIK OXFORD MR. MESIR
Mengisahkan tentang Iris dan Farhan yang bercinta dan membuat sumpah setia untuk tidak bertemu sehingga tamat pengajian luar negara. Iris melanjutkan pengajian di London manakala Farhan pula melanjutkan mengajian di Mesir. Sebaik sahaja menamatkan pengajian masing-masing tidak seperti yang dibayangkan.

Iris yang disangkakan gadis moden sebaliknya berhijab setelah mendalami Islam sewakti berada di London. Sementara Farhan yang disangka lelaki yang berpertawakan seperti ustaz sebaliknya menjadi lelaki yang moden yang langsung tidak mempamerkan ciri-ciri yang digambarkan oleh Iris.

Pelbagai perkara lucu terjadi apabila mereka cuba menyesuaikan diri dengan pasangan masing-masing di samping cuba mengubah pasangan mengikut cita rasa mereka sendiri sehinggalah tercetusnya beberapa konflik.

Pelakon Cik Oxford Mr Mesir
Pelakon telemovie Cik Oxford Mr Mesir