Drama Awak Sangat Nakal (Astro)

Awak Sangat Nakal

Nantikan drama terbaru adaptasi novel Awak Sangat Nakal karya Syamnuriezmil yang akan ditayangkan di Astro Ria. Dibintangi oleh Sharnaaz Ahmad dan Ayda Jebat sebagai teraju utama. Drama ini mendapat sentuhan pengarah berkaliber Azmi Hatta. Bersiaran mulai 7 November 2016, setiap hari Isnin hingga Khamis pukul 10 malam di saluran Astro Ria 104 dan Astro Ria HD 123.

JUDUL : AWAK SANGAT NAKAL!
EPISOD : 16 episod
TARIKH TAYANGAN : 7 November 2016
HARI / MASA : Isnin-Khamis, 10.00 malam
SIARAN : Astro Ria 104 & Astro Ria HD 123
PENULIS NOVEL : Syamnuriezmil
SKRIP : Shida Zali
PENGARAH : Azmi Hatta
TERBITAN : Orangetree Production Sdn Bhd
PELAKON : Ayda Jebat, Sharnaaz Ahmad, Afiq Muiz, Ika Nabella, Hefny Sahad, Aleza Shadan, Rahim Jailani, Tash Yong, Fadilah Mansor, Farouk Hussain, Ku Faridah, GBob, Henzi Andalas, Erry Putra, Syaffiq Sahli

WATAK PELAKON
Ayda Jebat sebagai Erine Johanna
Sharnaaz Ahmad sebagai Johan Rizqin
Fadilah Mansor sebagai Mak Munah
Ika Nabella sebagai Ain Humaira
Tash Yong sebagai Sue
Hefny Sahad sebagai Habib
Afiq Muiz sebagai Ustaz Hafsham
Aleza Shadan sebagai Puan Sri Zariah
Rahim Jailani sebagai Tan Sri Emran
Ku Faridah sebagai Mak Tok
Erry Putra sebgai Hassan
G-Bob sebagai Bob
Farouk Hussain sebagai Pak Mat
Henzi Andalas sebagai Hitam
Syaffiq Sahli sebagai Cikgu Johan Ariff

LAGU TEMA / OST AWAK SANGAT NAKAL
Tajuk : Nakal! Nakal! Nakal!
Penyanyi : Ayda Jebat
Lirik & Komposer : Ayda Jebat & Irwan Simanjuntak
Video & Lirik : LINK

SINOPSIS AWAK SANGAT NAKAL 
Pertemuan antara Johan Rizqin dan Erine Johanna bermula apabila gadis itu ditinggalkan mama dan papanya selama sebulan di bawah jagaan orang gajinya, Mak Munah. Erine Johanna yang bosan dengan suasana di kampung telah menjadikan Johan Rizqin, mangsa usikkannya.

Masalahnya, Johan Rizqin sudah bertunang dengan Ain Humaira, anak angkat Mak Munah. Tetapi kehadiran Erine, menyebabkan Johan mula berubah hati. Entah kenapa, dia merasakan perasaannya lain sejak diusik Erine. Tetapi untuk mendapatkan Erine, Johan terpaksa berdepan banyak cabaran.

Walaupun begitu, Erine masih tidak boleh menerima cinta yang Johan berikan. Bukan kerana soal hati, bukan kerana tidak cinta, tetapi kerana amanah arwah suami Mak Munah kepada Johan. Erine merasakan dia menjadi penghalang kepada amanah itu.

Gara-gara kenakalan dan sikap ingin tahunya untuk mencari siapa yang diamanahkan kepada Johan, Erine berjaya merungkai seribu satu rahsia, teori dan konspirasi yang disimpan Mak Munah selama 23 tahun. Erine kemudian mula merancang dan membuat pakatan sulit untuk menyelamatkan Johan daripada dibunuh.

Tapi, sehebat mana pun rancangannya, hebat lagi perancangan Allah SWT. Adakah pengorbanan Erine kepada Johan, tidak sia-sia? Atau, hidupnya berakhir dengan hukuman mati?

GAMBAR PELAKON
Awak Sangat Nakal

Pelakon Awak Sangat Nakal
Pelakon drama Awak Sangat Nakal
Awak Sangat Nakal
barisan pelakon