Drama Si Kolot Suamiku (Astro)

14:00:00

Si Kolot Suamiku

Saksikan drama terbaru adaptasi novel Si Kolot Suamiku karya Fazlyn Ridz yang bakal menggantikan drame Lelaki Macam Dia di Astro Ria. Drama komedi romantik arahan sutradara Eyra Rahman itu mengandingkan Amar Baharin dan Siti Elizad Sharifuddin sebagai teraju utama. Akan ditayangkan bermula 15 Ogos ini, setiap hari Isnin hingga Khamis jam 10 malam di saluran Astro Ria 104 dan Astro Ria HD 123. 

JUDUL : SI KOLOT SUAMIKU
EPISOD : 16 episod
TARIKH TAYANGAN : 15 Ogos 2016
HARI / MASA : Isnin-Khamis, 10.00 malam
SIARAN : Astro Ria 104 & Astro Ria HD 123
PENGARAH : Eyra Rahman
TERBITAN : Mig Production Sdn Bhd
PELAKON : Amar Baharin, Siti Elizad Sharifuddin, Faizal Hussein, Waris, Kuza, Atikah Suhaime, Fahmy Reza, Shiela Mambo, Kismah Johar, Aizat Hassan, Dayang Areeda, Dania Azmi, Vicha Saywho, Epy Kodiang, Tengku Fiella, Syaa Nasir, Lisdawati, Kazar, Zila Bakarin

WATAK PELAKON
Amar Baharin sebagai Kudin / Emran
Siti Elizad Sharifuddin sebagai Tengku Edrina
Atikah Suhaime sebagai Lisa
Waris sebagai Mokhtar
Vicha Saywho sebagai Nabila
Faizal Hussein sebagai Tengku Ehsan
Kuza sebagai Toh Puan Aishah
Sheila Mambo sebagai Kunah
Kismah Johar sebagai Tunku Zainab
Kazar sebagai Wak Sukiman
Zila Bakarin sebagai Puan Sri Suria
Roy Azman sebagai Tan Sri Ghafur
Lisdawati sebagai Normah
Aizat Hassan sebagai Gabriel
Fahmy Reza sebagai Badrul
Dayang Areeda sebagai Saiba
Tengku Fiella sebagai Lara
Syaa Nasir sebagai Farah
Dania Azmi sebagai Sofea
Epy Kodiang sebagai Roslan
Arussa Afrina sebagai Bella

LAGU TEMA / OST SI KOLOT SUAMIKU
Lagu : Dua Dunia
Penyanyi : Waris feat Viral
Video & Lirik : Link

SINOPSIS SI KOLOT SUAMIKU
Tengku Nur Edrina seorang anak yang degil dan menpunyai ego yang tinggi kerana ayahnya berketurunan raja dan emaknya dilahirkan di kalangan bangsawan. Angkuh dan bangga dirinya membawa hidupnya jauh dari nilai murni seorang wanita Melayu. Disebabkan dia dibesarkan di Kuala Lumpur, maka suasana kampung memang tidak kena dengan jiwa bandarnya. Kepada lelaki seorang itu dia memandang rendah dan jelak!

Kudin seorang lelaki kampung yang hidup membanting tulang kepada tanah untuk mencari rezeki. Kudin suka hidup berdikari dan lebih gemar hidup sederhana dari segala segi. Hidup di kota besar tidak pernah menjadi impiannya, bahkan wanita seperti Edrina tidak pernah tersenarai sebagai calon bakal surinya.

Mereka dipertemukan apabila Tengku Ahmad Ehsan mengunjungi Mak Kunah, emak Kudin untuk melunaskan janji lama yang pernah tersimpul kukuh antara moyang mereka dahulu. Kedatangan lelaki itu untuk membuka cerita yang terperuk lebih berpuluh tahun lalu, agar segala amanah dan wasiat dapat diselesaikan tanpa ada hutang piutang yang tidak dilunaskan sebelum dia menutup mata.

Perkahwinan atas rancangan keluarga membuatkan hidup mereka berdua kian sesak. Konflik bertambah meruncing apabila Edrina tidak mahu terus tinggal di kampung, dan Kudin pula enggan berpindah dan bernafas di kota besar.

Jadi bagaimana? Siapa yang akan mengalah akhirnya? Benarkah Kudin itu seorang lelaki kolot yang menjengkelkan? Dan selama mana Edrina mampu mempertahankan ego dan mengelak hatinya jatuh kepada lelaki seperti Kudin?

GAMBAR PELAKON 

Si Kolot Suamiku

Pelakon Si Kolot Suamiku
Pelakon drama Si Kolot Suamiku
Si Kolot Suamiku 2016
keluarga Kudin
Drama Si Kolot Suamiku
Pengantin - Kudin & Edrina
Gambar Si Kolot Suamiku
 Kisah cinta dua dunia

You Might Also Like

2 comments

  1. Cite melayu pusing kat topik yg same je..cinta,kuasa,harta...cmne la melayu nk membangun,asyik kena sogok cite yg indah2 je mcm fairy tale..dulu cite anak org kaya,lepas tu anak dato,xckup gah lagi jadi tan sri pulak,skg dah up lagi satu level..tengku pulak,siap berbonda2..lepas ni dah xde modal up level,mngkin keluar dewa2..kahkah..melayu kuat berangan,bangsa lain dah jauh kedepan,melayu masih kat belakang senyum sorg2

    ReplyDelete
  2. Cite melayu bhai..sume kutip dari novel..cintan cintun je memanjang,bajet romantik..100 ribu org kat malaysia,bape org yg kaye dan tengku..itu jugak yg nk buat cerita..knape x buat cerita yg 90 ribu tu..cerita realiti rakyat malaysia,duduk bawah jambatan,rumah takde,makan tak cukup..anak ramai,gaji sikit,hidup susah..anak2 tak sekolah..cerita anak jalanan..cite cmni yg kami perlukan..yg kaye dah sng hidup dorg,yg susah ni takde sape ambil peduli kisah hidup mereka..betullah dunia dah akhir zaman

    ReplyDelete

recent posts

Facebook

Follow