Drama Setelah Terlafaznya Akad

Setelah Terlafaznya Akad

Nantikan drama adaptasi novel Setelah Terlafaznya Akad karya Anna Milia yang bakal menghiasi slot MegaDrama di Astro Ria. Menemukan gandingan Kamal Adli dan Uqasha Senrose. Drama 28 episod arahan Michael Ang. Bakal ditayangkan bermula 17 Jun, setiap Isnin hingga Khamis jam 10 malam.

JUDUL : SETELAH TERLAFAZNYA AKAD
EPISOD : 28 episod
TARIKH TAYANGAN : 17 Jun 2019
WAKTU SIARAN : Isnin-Khamis, 10:00 malam
SIARAN TV : Slot MegaDrama (Astro Ria & Ria HD)
PENULIS SKRIP : Rehal Nuharis, Bikash Nur Idris, Atilia Azahar
PENULIS NOVEL : Anna Milia
PENGARAH : Michael Ang
PRODUKSI : Juita Viden Production Sdn Bhd
PELAKON : Kamal Adli, Uqasha Senrose, Zeera Azizi, Nadya Syahera, Erwin Dawson, Zulhemy, Sharifah Shahora, Alif Muhaimin, Norlia Ghani, Hamidah Wahab, Rashdan Baba, Ikhram Juhari

WATAK PELAKON 
Kamal Adli sebagai Hanan
Uqasha Senrose sebagai Nawal
Zeera Azizi sebagai Hani
Zulhemy sebagai Hairuddin
Nadya Syahera sebagai Milah
Sharifah Shahora sebagai Nafisah
Alif Muhaimin sebagai Roslan
Azza Suaymi sebagai Diyan
Norlia Ghani sebagai Tokma
Hamidah Wahab sebagai Wan Masitah
Ikhram Juhari sebagai Rafiz 

SINOPSIS SETELAH TERLAFAZNYA AKAD
Setelah bercerai dengan Hani, Hannan dipaksa berkahwin dengan Nawal atas ugutan ibunya, Wan Masitah. Nawal pula menerima sahaja pinangan keluarga Hanan demi menutup satu rahsia besar. Namun, hati Hanan tetap untuk bekas isterinya, Hani dan anaknya, Qalish walaupun perhubungan mereka ditentang oleh ibu Hannan dan ibu bapa Hani. Kerana terlalu ingin mendapatkan Hani, dalam tak sedar Nawal banyak berkorban dan terluka.

Usai melafazkan talak terhadap Nawal, barulah Hanan sedar yang dirinya amat memerlukan Nawal. Nawal yang tidak sempurna tetapi mampu melengkapkan hidup Hanan. Pada masa ini, Hanan bukan sahaja menceraikan Nawal tetapi dia turut melepaskan Hani dari cintanya. Dan bermulalah ekspedisi Hanan untuk meraih cinta dan kepercayaan Nawal terhadapnya. 

Bagaimana Nawal pernah disakiti dengan tindak tanduk Hanan, begitulah perasaan Hanan apabila Nawal mula bersikap dingin dan degil. Bermacam cara Hanan memujuk Nawal sementelah bila Hanan mendapati Nawal mengandungkan zuriat mereka. Hanan menatang Nawal dan zuriat mereka seperti minyak yang penuh.

GAMBAR PELAKON

Pelakon Setelah Terlafaznya Akad
Pelakon drama Setelah Terlafaznya Akad