Telefilem Arafah (TV3)

Arafah tv3

Jangan lupa menyaksikan telefilem Arafah lakonan Nabila Huda, Luqman Hafidz, dan Ucop. Telefilem arahan Raja Mukhriz ini akan disiarkan pada Sabtu, 11 Ogos jam 9 malam di slot Cerekarama TV3.

JUDUL : ARAFAH
WAKTU SIARAN : Sabtu, 11 Ogos 2018, 9:00 malam
SIARAN TV : Slot Cerekarama TV3
PENGARAH : Raja Mukhriz
TERBITAN : Country Universal Sdn Bhd
PELAKON : Nabila Huda, Keisha Laila, Luqman Hafidz, Ucop, Ku Faridah, Jasmin Hamid, Eizlan Yuson

SINOPSIS ARAFAH
Kisah bermula di mana, Arafah bersama anaknya berusia dua tahun duduk di bangku stesen kereta api di Kuala Lumpur. Kemudian, muncul seorang gadis remaja bernama Shiren duduk di sebelahnya. Dia sedang memandang ke satu arah dengan riak wajah seperti ada masalah.

Melihat keadaan Shiren, Arafah terus terkenang kisah lamanya. Arafah dibesarkan nenek Zah sewaktu berusia setahun hingga 13 tahun selepas ibu dan bapanya berpisah. Ketika di bawah jagaan neneknya, hidup Arafah sangat berdikari dan akhlaknya masih terkawal.

Disebabkan neneknya yang terlalu mengawal kehidupan remajanya, Arafah mula tertarik untuk menerima pelawaan ibunya yang menetap di Kuala Lumpur dengan kehidupan lebih ‘urban’. Nenek Zah kecil hati kerana selepas bersusah payah menjaga Arafah, begitu mudah dia memilih untuk tinggal bersama-sama ibu kandungnya, Kamariah di Kuala Lumpur.