Drama Urusan Hati Cik Drama Queen

Urusan Hati Cik Drama Queen

Drama adaptasi novel Urusan Hati Cik Drama Queen karya Areila Sahimi akan menemui penonton di Astro Ria. Drama sentuhan pengarah Michael Ang ini membariskan pelakon-pelakon popular seperti Aiman Hakim, Scha Alyahya, Randy Pangalila, Ozlynn, Ungku Hariz ramai lagi. Drama bersiri Urusan Hati Cik Drama Queen akan bersiaran mulai 6 Februari 2017, setiap hari Isnin hingga Khamis pukul 10 malam di Astro Ria dan Ria HD.

JUDUL : URUSAN HATI CIK DRAMA QUEEN
TARIKH TAYANGAN : 6 Februari 2017
HARI / MASA : Isnin-Khamis, 10.00 malam
SIARAN : Astro Ria 104 & Astro Ria HD 123
PENULIS NOVEL : Areila Sahimi
SKRIP : Nazri M.Anuar
PENGARAH : Michael Ang & Hadith Omar
TERBITAN : Darkwave Pictures Sdn Bhd
PELAKON : Scha Alyahya, Aiman Hakim Ridza, Randy Pangalila, Shalma Ainaa, Adriana Adnan, Isyariana, Ozlynn, Ungku Hariz, Ziha Salleh, Sheila Mambo, Nazrief Nazri, Sharul Kamal, Dato Khadijah Ibrahim , Dato Ahmad Tamimi Siregar 

WATAK PELAKON 
Scha Alyahya sebagai Syazlin
Aiman Hakim Ridza sebagai Fadhlan
Randy Pangalila sebagai Faris
Shalma Ainaa sebagai Farissa
Adriana Adnan sebagai Zehra
Isyariana sebagai Hanissa
Ozlynn sebagai Husna
Ungku Hariz sebagai Yeop
Ziha Salleh sebagai Fasha
Nazrief Nazri sebagai Edy

LAGU TEMA / OST URUSAN HATI CIK DRAMA QUEEN
Lagu : Urusan Hati
Penyanyi : Sarah Fazny
Video & Lirik → LINK

SINOPSIS URUSAN HATI CIK DRAMA QUEEN
Mengisahkan bagaimana Syazlin yang sangat 'drama queen' dalam apa jua situasi. Setiap perkara yang berlaku dalam dirinya dianggap masalah besar.

Pada masa sama, Syazlin sering tidak bernasib baik dalam hubungan cinta. Pada suatu hari Syazlin berjumpa dengan Faris dan jatuh cinta. Namun cintanya ditolak kerana Faris bakal berkahwin dengan orang lain.

Syazlin kemudian bertemu dengan Fadhlan. Mereka berkawan baik dan Syazlin mula jatuh hati. Sekali lagi dia menggunakan pendekatan sama iaitu ingin mengejar dan mendapatkan cintanya itu. Syazlin meluahkan perasaanya melalui surat cinta berserta taburan bedak wangi.

Siapa sangka Syazlin hanya bertepuk sebelah tangan kerana Fadhlan hanya menggangap dia sebagai kawan. Ketika itu Syazlin mendapat tahu Fadhlan adalah tunangan orang iaitu Hanissa. Ketika pernikahan mereka semakin hampir, tragedi malang menimpa Hanissa. Fadhlan mula menadi muram dan dingin. Syazlin pula cuba untuk menceriakan si dia.

Dapatkah Syazlin bertemu dengan putera idamannya itu?

GAMBAR PELAKON
Urusan Hati Cik Drama Queen

Pelakon Urusan Hati Cik Drama Queen
Pelakon drama Urusan Hati Cik Drama Queen
Urusan Hati Cik Drama Queen drama
barisan pelakon