Drama Alamatnya Cinta (Astro Ria)

Alamatnya Cinta

Nantikan drama Full House versi Malaysia adaptasi daripada drama popular Korea yang akan menampilkan gandingan Hannah Delisha dan Hisyam Hamid sebagai pelakon utama. Drama berjudul Alamatnya Cinta ini diarahkan oleh Bernard Chauly. Akan ditayangkan mulai 20 Ogos ini, setiap hari Isnin hingga Khamis pukul 10 malam di saluran Astro Ria 104 dan Astro Ria HD 123.

JUDUL : ALAMATNYA CINTA (MY FULL HOUSE)
TARIKH : Mulai 20 Ogos 2018
WAKTU SIARAN : Isnin-Khamis, 10:00 malam
SIARAN TV : Astro Ria 104 & Ria HD 123
PENULIS SKRIP : Adzim Shahabudin & Ayuni Zamani
PENGARAH : Bernard Chauly
TERBITAN : Global Station Sdn Bhd
PELAKON : Hisyam Hamid, Hannah Delisha, Yusry Abdul Halim, Fahad Iman, Cik Manggis, Alicia Amin, Adam Amin, Jasmine Suraya, Azhar Sulaiman, Louisa Alissa Chong, Shah Rezza, Dian P Ramlee, Jad Hidhir

WATAK PELAKON 
Hisyam Hamid sebagai Faliq Assad
Hannah Delisha sebagai Ellie Farhana
Yusry Abdul Halim sebagai Damon Degawan
Alicia Amin sebagai Jasmine Aziz
Jad Hidhir sebagai Jay
Cik Manggis sebagai Emma Harith
Fahad Iman sebagai Omar Qalish
Jasmine Suraya sebagai Natalia
Dian P Ramlee sebagai Melati
Louisa Chong sebagai Melur
Dato Seri Shah Rezza sebagai Tuan Herman
Azhar Sulaiman sebagai Hamzah 

LAGU TEMA / OST 
Hana - Aziz Harun & Hannah Delisha

SINOPSIS ALAMATNYA CINTA
Kisah Ellie Farhana seorang penulis yang kehilangan rumah pusaka bapanya apabila rumah tersebut telah dilelong dan dibeli oleh pelakon terkenal iaitu Faliq Assad. Ellie cuba untuk mendapatkannya kembali.

Faliq Assad yang baru putus hubungan dengan Jasmine berpindah ke rumah baru. Semenjak itu pelbagai kejadian berlaku antara Faliq dan Ellie.  Skandal antara Faliq dan Ellie viral di media sosial angkara reporter Natalia. Emma, manager Faliq mencadangkan supaya mereka berdua berkahwin untuk selamatkan kariernya.

Faliq mengumumkan bahawa Ellie bakal menjadi isterinya. Selepas pengumuman perkahwinan itu, makin huru hara hidup Ellie. Namun Ellie akhirnya bersetuju untuk berkahwin dengan Faliq, tapi dengan syarat Faliq menyiasat perihal ayahnya dan dia mendapatkan semula hak milik rumahnya apabila tiba waktunya. Faliq turut mengenakan syarat yang dia perlu mengemas rumah dan memasak untuknya.

Selepas berkahwin, mereka pergi berbulan madu apabila terpedaya dengan rancangan Omar. Sejak itu mereka semakin rapat. Dalam sama yang sama, Jay pengarah filem cuba mendekati Ellie. Jasmine pula cuba mendapatkan semula Faliq.

GAMBAR PELAKON
My Full House

Alamatnya Cinta
Pelakon drama Alamatnya Cinta