Negaraku 16 September

Negaraku 16 September

Jangan lupa saksikan telefilem khas sempena Hari Malaysia berjudul 'Negaraku 16 September' sentuhan pengarah, Dato Jurey Latiff Rosli. Membariskan pelakon terkenal dan artis dari sabah iaitu Aeril Zafrel ,Dato TS Jeffry, Yus Waisar, Melanie Tan dan ramai lagi. Telefilem Negaraku 16 September akan ditayangkan pada Sabtu ini jam 9.00 malam di saluran Astro Citra dan Mustika HD.

JUDUL : NEGARAKU 16 SEPTEMBER
TARIKH / MASA : Sabtu, 16 September 2017, 9.00 malam
SIARAN : Slot Citra Exclusive (Astro Citra 131 & MustikaHD 134)
SKRIP : Marlin Malalin
PENGARAH : Dato Jurey Latiff Rosli
TERBITAN : World Evolution Sdn Bhd
PELAKON : Aeril Zafrel ,Dato’ T. S. Jeffry, Yus Waisar, Melanie Tan, Marlin Malalin, Rodih Madun, Sharon Kung, Lydia De Sal (Dewi Remaja Sabah)

SINOPSIS NEGARAKU 16 SEPTEMBER
Mengisahkan antara seorang pemimpin pribumi Murut yang diminta oleh Donald Stephen untuk memujuk beberapa orang pemimpin pribumi untuk memberi sokongan kepadanya untuk Sabah menyertai pembentukan Malaysia.

Tentangan datang antaranya dari Sangau dan Mori yang menghasut orang-orang kampung supaya tidak menyokong pembentukan Malaysia. Bagaimanapun dengan pertolongan Cikgu Omar seorang guru dari KL akhirnya pemimpin itu menyertai pembentukan Malaysia adalah masa depan yang baik untuk Sabah.